CRFPA VÂLCEA
  • DESPRE NOI
    • ISTORIC
    • ORGANIGRAMA
    • CONDUCEREA
    • RAPOARTE DE ACTIVITATE
    • PROGRAME ȘI STRATEGII
  • CURSURI
    • DOMENII DE ACTIVITATE
    • CURSURI AUTORIZATE
  • CONTACT

Centrul Regional de Formare Profesională a Adulților VÂLCEA

istoric

thumb
thumb
thumb
Previous Next


Centrul Regional de Formare Profesională a Adulţilor Vâlcea a fost înfiinţat ca urmare a activităţilor desfăşurate, începând cu anul 1996, în cadrul componentei CENTRE REGIONALE a proiectului MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ dezvoltat de MMFPSPV şi ANOFM, cofinanţat de Banca Mondială şi Guvernul României, având asistenţa tehnică asigurată de Asociaţia Colegiilor Comunitare din Canada (ACCC). Întreaga construcţie instituţională, la CRFPA Vâlcea, a fost abordată în integralitatea ei (formarea specialiştilor, reabilitarea spaţiului, asigurarea echipamentelor, asimilarea metodelor de instruire, elaborarea materialelor didactice şi a instrumentelor de evaluare) începând cu luna august 2000.

Centrul Regional de Formare Profesională a Adulţilor Vâlcea a fost inaugurat la data de 19 noiembrie 2002 și a fost numit CENTRU PILOT în activitatea de formare profesională a adulților din România alături de centrele regionale din Cluj, Călărași, Dolj și Teleorman. Ulterior, au fost înființate și centrele regionale din Brașov, Mehedinți și Mureș. CRFPA Vâlcea a început să funcţioneze cu cinci departamente de specialitate: calculatoare şi automatizări, confecţii îmbrăcăminte şi încălţăminte, auto, construcţii, comerţ – turism – alimentaţie publică. Fiecare departament a dezvoltat câte două programe în meserii specifice domeniului lor de activitate, locaţia din Râmnicu Vâlcea având o capacitate anuală de formare de 310 persoane.

thumb
thumb
thumb
Previous Next

Metoda inițială de realizare a programelor de formare profesională la CRFPA Vâlcea se baza pe metoda DACUM, practicată cu rezultate remarcabile, de peste 40 ani, în SUA, Canada şi în alte regiuni ale lumii.

În principiu, DACUM sau Developing A CurriculUM porneşte de la premiza că cei mai buni meseriaşi ştiu cel mai bine ceea ce trebuie să ştie un muncitor în meseria lui. De aceea, metoda acordă o importanţă maximă analizei meseriilor şi profesiilor de către cei mai buni meseriaşi.

În urma analizei rezultă o diagramă a meseriei cu responsabilităţi, sarcini, subsarcini şi paşi care trebuie însuşiţi pentru a ajunge la performanţă, la un standard al cunoştinţelor şi abilităţilor care serveşte pentru: elaborarea materialelor didactice şi a modulelor de instruire, dezvoltarea testelor de competenţă, consilierea şi recrutarea cursanţilor, evaluarea necesităţilor de grup şi individuale de instruire, evaluarea performanţelor persoanelor formate s.a. DACUM asigură astfel flexibilitatea pregătirii, evaluarea pe parcurs şi evaluarea finală creând în acelaşi timp premizele necesare pentru scurtarea duratei formării prin echivalarea cunoştinţelor şi deprinderilor dobândite anterior.

Pentru asigurarea activităţilor de instruire, teoretică şi practică, au fost pregătiţi 70 de instructori cu sprijinul experţilor canadieni de la ACCC (Asociaţia Colegiilor Comunitare din Canada).

Întregul proces de instruire teoretică şi practică a fost conceput pe baza unor diagrame profesionale (tip standard), în sistem modular care asigură flexibilitatea şi adaptabilitatea formării la nevoile adulţilor. Sistemul modular permite personalizarea formării, prin adaptare la nevoile fiecărui cursant şi reluarea procesului până la însuşirea deplină a cunoştinţelor prevăzute în programele de formare.


Pentru perfecţionarea permanentă a procesului de instruire teoretică şi practică a adulţilor CRFPA Vâlcea s-a implicat prin parteneriate active şi în alte proiecte vizând calitatea formării, evaluarea, certificarea şi recunoaşterea competenţelor dobândite pe căi formale şi non-formale, respectiv parteneriatul cu ECDL ROMÂNIA S.A. (ianuarie 2003), prin care CRFPA Vâlcea a devenit Centru de testare acreditat ECDL pentru obţinerea Permisului European de folosire a computerului cu recunoaştere în peste 160 de ţări. Această activitate s-a desfășurat până în ianuarie 2014.

De asemenea, CRFPA Vâlcea a fost implicat şi în realizarea unui alt proiect româno- canadian pentru Implementarea Sistemului de Evaluare şi Certificare pe baza Standardelor Ocupaţionale (OSAC) începând din luna iunie 2003.

Spre deosebire de sistemul clasic de formare care permite certificarea competenţelor numai după absolvirea unui curs de calificare, a unei şcoli profesionale, a unui liceu de specialitate s.a, noul sistem implementat în baza acestui proiect (OSAC) permite certificarea tuturor persoanelor care pot face dovada, pe baza unei baterii coerente de teste profesionale, că au deprins pe căi clasice sau neconvenţionale aptitudinile, competenţele, abilităţile şi cunoştinţele care le permit practicarea cu succes a meseriei.


© 2020 CRFPA Vâlcea.